söndag 16 augusti 2009

Min Stiga Multiclip 46 2005

Det har köpts en Premiumklippare i helgen. En Stiga med vad som sägs vara en 4 hästars motor (fast 3kw är väl ändå mer än 4 hk!?!?) Lätt begagnad (läs inkörd).

Den är inte på något sätt en vardagspryl i periferin, utan ett sofistikerat intresse för mig.
En av de första bilderna på maskinen kan granskas nedan. Bilden gör inte gräsklipparen fullständig rättvisa, men ger en hint om dess potential och karisma:



Kniven klipper grässtråna så många gånger att de enligt säljaren "försvinner ner i gräsmattan", därav benämningen "Multiclip".
Se bild:



Motorn är på över 150 cc, jag minns hur de fräsigaste 16 åringarna som hade körkort för "lätt MC" på gymnasiet åkte runt med 125cc motorcyklar. De hade läderställ och status.
Jag förväntar mig kanske inte att Stigan ska ge en sådan uppmärksamhet, eller kräva så mycket skyddsutrustning, men det säger ändå en hel del.
Återkommer med mer info och kanske rörliga bilder.

Inga kommentarer: